5 May 2012

::My best+BEST+best video DOWNLOADER!!::

Hi!!! Anyeong~~

JDownloader - credits the picture
Mipony - credits the pictures

Di pagi sabtu yang x kerja ni..aku pon nak amek kesempatan nak post 1 entry utk di kongsikan bersama..
Bagi die hard downloader cam aku ni..tapi aku xde la symtom nmpak je video yang ade kat website2 terus aku grab nak dload..takkkkk...aku x cenggitu eh, dulu masa belajar yer..sbb internet access xde..harapkan lab U jer..skunk x risau ag dah...sejak pasang internet kt umah..hahahaha..buleyh pasang wifi dlm umah, even kat dapur time masak utk lunch pon aku bley on9..hohoho..(ops! sowie ter'eksyen lak..)

So, korang2 mesti pernah rase or experience cmner yang aku rase..mase aku belajar dulu time nak dload video mesti cari downloader yang boleh guna sampai bila2 kan..korang mesti pernah guna youtube downloader sejenis software yg korang install kat dlm PC lab..tp, U aku pandai wooo...dey ol (technician) limit kan penggunaan PC yang ber'hard disk...maksud just bley simpan beberapa GB je document..pastu prevent student install segala macam jenis software dloader kat dlm PC U..

Okay, korang xbagi aku dload kt sini yer...xbley install software dloader yer...xpe..xpe..maka, aku cari alternative lain, yakni...aku try dloader online..mendownload menggunakan software online..maka, aku google la..last2 dpt beberapa jenis online downloader, macam; Keepvid.com la..TubeKeeper la...dll..mula2 rase best jer guna mende alah nih..last2 bila time internet connection slow..segala video yang aku dload tuh sekerat je yg boleh tengok..tu nasib la dapat tengok sekerat..kalau dia dload smpai beberapa saat je..mmg sia-sia la tggu video2 ko di download oleh on9 dloader nih..

Bila makin lama makin mature dlm bab2 download nih, adik aku introduced dowloader yg di-install baik punyer..klu ko shutdwon pon PC/Lappy ko, on the next time ko login PC..di auto-dload sampai takat mana dia dload semalam..klu dia dload smpai 34%..so, hari dia auto-dload from 34% to completed..depend upon   lama mana ko on PC..nak tau pe jenis downloader tuh? Torrent! tapi kelemahan torrent ni ade byk gak, slh 1 jer..

1. torrent mengambil masa beberapa hari utk mendownload video. (jenuh tunggu)
2. nape byk hari nk tggu dia complete download? sbb byte video yg dari torrent mmg bapak besar..paling kecik pon saiz video byte dier dlm 1GB lebey..(depends upon uploader tuh..)

walopun gitew, video pixel mmg mantap!! HD abih!! bila, dah besaw gamaknye byte video feveret yg ko nk simpan tuh..lama2 akan memberatkan serta memenuhkan hardisk PC ko..maka, dengan itu...otak aku yang inspired by instinct ni membawa aku ke alternative lain iaitu

JDOWNLOADER
aku dgn x sengaja jumpe jdownloader mase aku google2 cari freeware video downloader..aku jumpe JD nieh..maka, aku try install..sbb freeware kn..freeware means no trial time, no limits (unlimited) used..yg penting JD download menyedut URL video yg ko right click-copy link as ke JD board. tau2 jer, dah ade beraneka jenis format video yg ko nk dload (espeseli youtube video)..ko nk dload yg .flv nye ker, yg .mp4 nye ke..yg mp4 nye format lak..ade yg 360p / 480p / 720p / 1080p..pastu lak, siap bley dload video tu nyer mp3 (via video-mp3 extract). bukan bley dload video youtube jer..daily motion,dload files at mediafire pon boleh, 4shared pon, megauload(rase klu kat US bley kot dload ke or negara yg x band megaupload, msia band k), rapidshare, jumbofile, dll..korang leh tgk sendiri.

Apa yg pnting aku mmg guna JD dari dulu sampai la skunk.mmg sekejap time dload nyer, xde la sampai seminggu, sebulan...dalam sehari dah completed..dlm 1 jam dah bley tgk video yg didownload..tapi ingat ia bergantung pada kelajuan internet rumah korang or kawasan.

satu lagi aku suka JD, dia ada fucntion HJ SPLIT..bg kaki drama korea, jopun, taiwan dan seantero dengannya...file drama selalunya kita dload dier cenggini kan..

 [ rooftopprinceE11X264.mp4.001 ] 
 [ rooftopprinceE11X264.mp4.002 ] 
 [ rooftopprinceE11X264.mp4.003 ] 
 [ rooftopprinceE11X264.mp4.004 ] 

kalau korang xde combination software HJ SPLIT..korang nyer file video tu mentah..so, xbley nak tengok..maka, dlm JD ade function HJ SPLIT..korang bley set, sama ada nk auto combined or manual..ikot suke la..

MIPONY
ini paling latest (bg aku ler) nyer software dloader yg aku kutip kat internet..mula rase cam x berapa nak kagum dgn kekuasaan software ni..aku kutip software ni pon bila ada satu2 masa JD cannot dload 1 jenis video/file dari mana2 cloud sharing host. so, mipony my secondary downloader software..and sometime would become the 1st choice gak..sbb, aku set dia auto run whenever aku turn-on laptop.bila auto run..maka auto download..xyah susah..laju pon ok la..xla selaju JD..ade function HJ SPLIT yg bley set..tapi sayang, dier xbley download video yg dri youtube/daily motion..just certain web file-sharng host jer yang dier bley download..cam mediafire, rapidshare, jumbofile, hotfile dll. mipony gak ade function grab-link like JD..

Conclusion nyer..aku guna 2 downloader ni sekali bila aku nk mendownload video feveret! korang cmner? ade apa2 -software video downloader yg korang selalu guna dan nak dikongsi?? ape lagi, nun...kat commment..xpon kt chat box pon buleyh..


p/s: ramai org guna realplayer nk download video from youtube..tapi .flv kdg2 x berapa nk masyuk pixel dier...




2 comments:

  1. downloader manager tp disebabkan itu hr ada masalah teknikal time install terus xleh nak re-install lagi..thanks 4 share

    ReplyDelete
  2. Ha'ah! cmner aku bley terlupe Download Manager. Ok gak la..thanks 4 da comment..ngeee..

    ReplyDelete