15 Mar 2012

:: Lepas sorang...sorang::

Greetings!

Agak lama aku x update blog aku nih..alasan satu aje..iaitu; BIZI..hehehehehe

Topik kali ni xde la heavy sangat pun..biasa2 je..citer pasal lumrah kat pejabat..

Bebaru ni..company aku kije tu mmg sdg bizi nk htr tender utk tahun ni punyer NOSS..so, hired part timer mmg menarik boss aku..kekeke...maka interview candidates mmg berduyun..cuma nak amek part timer dlm dua orang jer..lepas je process interview tu...esoknyer, terus aku namapk muka2 baru kat sebelah aku time aku nk bukak pintu grill opis..terperanjat ge-girl..

Sorang nama Sheema, sorang lagi nama dia Wana..dua2 sebaya 25tahun..mude setahun dri aku jer..maka, secara rasmi, ku bukan lagi staff yg paling muda kat dlm opis..huhuhu...sbb dah ade dua orang panggil aku akk...huhuhu...xpela..

okay, nak jadikn citer...yang sorang tu, si sheema baru jer masuk kije dah dpat offer jadi RA (Research Asst.) kat UKM. Aku pon pelik, cmner budak degree buleh jadi RA..rupernyer, dia ade master..supervisor dia ajak dia kije kontrak..Sheema pon belom abis master lagi..tgh tggu viva..korang mesti tahu via tu ape...so, x payah la aku nk terangkan..jadinya, si sheema ni baru kije dlm 2-3 hari dah benti..lupe lak..sheema ni ade degree dlm pendidikan (sains), pastu master in chemistry...(klu x silap aku ler)

Lagi satu kes, budak baru gak...yg si wana..aku ingat dia lama la kije..ruper2nyer..dia pon same ajer..dapat kije kat Kementerian Perlancongan Negeri..bagus la tu..sbb wana pon ade degree Tourism...xsalah dia kejar offer tuh..

yang x best nyer...baru jer kenal..dah nk bla..tapi nk wat cmner..dah ade rezki dan peluang lebih bagus..lebih cerah dan sebati dgn ape kite suka..maka teruskanlah..

tu ajer aku nk citer..skunk ni da ada budak baru..lagi muda dari aku..baye kak lang kowt..umo dlm 21-22..so, kakak lagi ler aku..xpe la..nampak la mature sikit..ngeee..

Oh yer..bebaru ni boss aku de sign agreement projek Malaysia - Uzbekistan..projek buat 2 buah kilang getah kat uzbek..so, skunk ni we ol tgh sibuk cari pakar QA seantero malaysia..aku dgn anis baru jer wat calling2 candidates utk di tebiu..besok maybe aku nk emelka butir lengkap interview..ngeeee...

Bukan tu aje..boss pompuan lak, tgh sibuk dgn produk kosmetik korea nyer..so, tgh sibuk cari dealer ngan promotion..aku pon next month nk try produk yang boss aku tu jual  lah..mane la tau..kot2 jerawat dgn black head aku ni berkurang dan hilang! ngeeee...

Sekian...

0 comments:

Post a Comment