21 Sept 2012

Kargo barang kat airport


Hari ni aku g ikot kakzuya ke kargo terminal amek brg miba sdn. Bhd. Amwk brg kosmetik yg dipos dri korea. So, aku g dgn sunbae kol 10.45am dri s'bn 2 smpi sana dlm kol 11.45am. 1 jam prjlnn mmg penat. Tp bg aku yg 1st time kesana mmg 1 experience yg best. Everything is new 4 me. Prosedur nk amek brg yg dibeli dri oversea mmg leceh/rumit.

Aku xbape nk pasti prosedur dia.tp dari kaunter 1 smpi la kaunter kastam. Pegi lak dkt building seberang utk pngesahan bdn farmaseutikal.pastu dtg balik ke pos kargo msia. G kaunter pmbyrn tax...kaunter 1 balik..then kaunter kastam..baru la brg yg kita dpt tu bolwh di bwa keluar. Hermmm..remeh x?                                           
     
Dah tu lak nk mndpt pengesahan bdn farmasi kt building besaw tu..mmg la hangin,sbb xde parking lot..so,pndai2 ler stndby driver utk mengalihkan kete.klu x kena clamp..hari ni jugak aku merasa bwk ketw auto.1st time seyh.bwk kete sunbae.takut bwk kete org pn 1 hal gak.

Dengan 11 kotak brg kosmetik tu we ol bwk ke seremban dgn kete saga bawu..agk muncung si owner kete.sbb kete bawuu dia bwk muatan yg mmndapkn kete dia.(sapa yg x bngang kn..kete bru lg tuew)Pengalaman hari ni adalah 1 pengalamn yv bru.yg belum pernah aku terokai. Ferghhh..ayat bm akuh! xley bla metafor nyer..ngeh3x.

Tu la building yg sunbae g jmpe bdn farmasi. Klu xjmpe,brg kosmetik yg kt pos opis ni mmg xkn bley di bwk kuar..so,nk xnk hev to.nk meniaga kn, kna la hadapi segele2nye.                
So,setelah m'angkat 11 kotak yg berat bersama..balik je umah sengal2 bdn la rase.nk suwuh mama urut..sakittt..better aku urut sendiri..kepal2 je otot bdn ni.haha.



0 comments:

Post a Comment