2 Jun 2011

Apa guna cantik yang tuhan bagi tu??


Sejak membina hidup bekerjaya ni mmg agak challenging la katekan..mana tidak-nya..macam2 perangai orang aku dah jumpa. Manusia ni pelik betol la..kadang2 tu aku rase macam aku bukan golongan manusia lak..Sekarang nih..aku asik dengar kes ANAK DORO (dara..dlm bhs jawa) RAMPAS SUAMI ORANG..
Baik yang aku tahu/dengar sendiri ataupon yang cousin tercinta aku citer baru2 nih..2 x 5..5 x 2...sama jer..
Isi kandungan cerita main rampas2..main amek hak orang tuh mmg sama/spesen jer..cuma tukar watak utama dan watak2 sampingan serta tempat berlakunya proses "merapatkan silaturrahim sesama insan" dan sbg nya.

Apa yang aku x puas ati tuh..yang selalu wat kes cengini ni ialah wanita muda..anak2 dara yang masih bergetah la kate-kan..yang paling penting lawa2 lak tuh..menurut salah 1 kes, yang aku sendiri alami dengan member kije tempat aku kije dulu..dak pompuan mmg lawo..mase mule2 datang masuk kije..aku pon tersedak smbil berfikir..."bior betol la budak lawo camni boss aku amek jadi an cikgu" (mase tu aku kije kat tadika My Brain - bukan name sebenar)..dlm ati aku kate lagi..dak ni mmg xlame kije sini..dak ni mesti akn wat hal la..hal cmner?..haaa..hal scandal2 tu ler..

Tup-tap-tup-tap! haaaa..ko~~ lebih kuang 3-4 bulan kije kat situ..ade rumors kate..dak ni de scandal ngan bapak student!!! OMG!!...aku kasi besar font! merah menyala lagi tuu..mule2 aku x pecaya yela..kije 1 post ngan aku..cikgu ajar bab agama..kira ustazah la nih..org sume tabik la..mmg buley la jadi dukun bg bab tawar2 air nih..(tol x t.anis?? keke)..tergamak ustazah yg comey+cantik cenggitu ade affair ngan bapak student sendirik???? HADOI!! aku pon nak malu gak la nak ngadap dier..seminggu gak la x rase awkward aku terserlah..lunch sorang2..duk2 sorang time break..mmg xde borak2 pon..yela..aku culture shock kot!! mau nye x rase cenggitu..dak pompuan tu lak..umo baye adik aku si alang kot dlm 20-an..budak yg spatutnyer g smbung blaja amek dip./degree..dah la skolah ugama..aku yg x blaja skolah ugama ni pon malu..malu ade org mcm tuh..

Member kije aku yg 1 kapla ngan aku dengan berani nye call tanye..aku x berani tanye coz..aku x nampak dgn biji mata aku..member aku ni tanya punya tanya..she don't admit..haa...x mngaku..SEKARANG ni...
baru2 nih..apa jadi??apa jadi??? ex-workmate aku kata..BINI ORANG tu serang sama itu ex-supervisor sekolah tuh!! and supervisor kasi tau sama itu BIG BIG BIG BOSS sekali lagi aku...OMG!!. aku terkezot!! ternganga mulot aku dengar news nih..aku kesian tol la kat nasib member2 kat tmoat kije aku dulu..sian mereka..x pasal2 kena di soal siat-siat..bukan soal siasat..hahaha..

Yang si laki orang tu pon satu..pantang ade pompuan cantik..cikgu cantik..polis cantik..nurse cantik...doctor cantik...kerani cantik..secretary cantik...model cantik(sudah semestinya!)...sume nak jadikan stok..nak wat simpanan..korang ingat cantik tu akan kekal lame ker? aku rase x lame cantik tuh..cantik akan makan dek tahun..tengok je la mama aku pon dah tau..ayah aku tu pon..dulu mase mude2 bukan main cantik/slim..bukan main ensem/ber-choco bar kat perot..(yeke ayah ade? ayah ade ke?..hmm t tnye mama la)..sekarang ape jadik? sorang..gigi dh byk gugur...perut buyut..muke kedut/cemek jer..haaa..ada lawo lagi ker..xde kan?? tp lawo/cantik bg seseorang itu berdasarkan apa yang dier feel je..hanye org tu je yg rase cantik tuh..

Maka..cantikkan lah diri mu wahai gadis2...dengan akhlak mu..dengan kata2 mu..dengan sopan santun mu..dengan niat idup mu..Janganlah jadi orang yang rugi dan alpa dengan kecantikkan yang ALLAH telah berikan..INGAT....ALLAH tu x buta tau..buat nye..DIA amek Cantik ko tuh!! haaaa..abis la ko!!! HUDUH seumor idop!! doktor bedah plastic pon kate dah xbley nak repair lagi dah..mase tu baru rase...oh SHIT!!!

Nasib baik la..aku ni x cantik secara zahir...ALLAH tu MAHA ADIL la..SYUKUR sangat2 aku kat DIA..
sampai sekarang aku x berada dalam perkara busuk rampas2 tuh..

end of my mumbling....wif....CHIAO!!

1 comment:

  1. mace-mace zaman sekarang..mudah-mudahan kite dijauhkan dari bende-bende tu

    ReplyDelete