5 Jul 2012

::DESCUM COURSE D4::

Salam & Anyeong..

Hari ke-4 adalah hari mendebarkan..mendebarkan bagi aku yang kena pegi present 2 benda. Satu SLDN bagi bidang Printing Management tahap 4 & 5. Satu lagi present kerja kumpulan yang dah berapa malam x tido utk siap. 


kak fatimah, kak sidah, ali ..sempat posng gitew..

Kalau present kerja kumpulan utk kursus ni mmg aku x nebes sgt..sbb kalau silap, kalau ditegur ia adalah pelajaran dan ilmu yang perlu diperbaiki dan masukkan dalam pale otak. tapi bagi kes g present utk SLDN (Skim Latihan Dual Nasional) present depan pegawai bertugas dari Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK) mmg cuak dibuatnya. al-maklum la..aku g present tu sebagai proofreader. 

Pagi hari ke-4, we ol diberi masa untuk menyiapkan segala2 nya berkenaan dokumen kerja kumpulan..kasi touched-up sikit..pastu after zuhur present. Dalam tgh hari, aku cabut jap kat cyberjaya utk sesi presentation SLDN. dlm kol 4.30 aku chiao balik (going back) ke shah alam utk sesi presentation kerja kumpulan. 

Paling aku rasa survival was tumpang kereta panel expert SLDN printing En.Najib. Thanks En.Najib kerana tumpangkan aku yang berkursus dekat shah alam.tapi kebetulan lak en.najib nak singgah tesco extra shah alam nun. nak beli barang umah..segan x segan..aku kesian an en.kerol ngan kak leen yang dtg amek aku pastu nak g htr balik ke shah alam, then nak reverse balik ke bangi dan seremban.


mmg cam madam...teringat aku ngan madam zura (missed u so much mem)



Sampai je di lokasi kursus, aku pon masuk balik hall..nasib baik aku sempat present. kalau x present maka xdapat la aku sijil kursus kali ni. hhuhu..macam2 bende aku belajar dan take note semasa nak present dokumen noss. Yang paling utama, jangan lupa bentangkan scooping chart, jadual related skill dan knowledge yang telah dipelajari. Bukan tu aje, jangan lupa bersiap sedia dari segi slide dan dokumen yang lengkap semasa hari pembentangan. 

Macam2 gelagat dan cara present kita boleh tgk..ada yang baca je (aku le tuh), ade yang over excited..dll..macam2 drama we ol wat nak kasi sesi presentation tuh hangat dan panas. Our presentation continued until 7.30pm..lama tuh..


dah macam cyber cafe dah...memasing on kan lappy..



So, malam untuk hari ke-4 we ol dah free!!! yeay!! boleh lepak2..nak melepak aku xde cash, gaji tarak masuk lagi..last, jalan kat tesco je.."thanks kak ita, bwk nuyul naik kete g tesco.."
Even g tesco yang dekat wktu mlam je aku dah kena sakat dngn bunian mase tido..mencabar sungguh mimpi aku..tu belom aku g kolam renang kat stadium akuatik tuh..

So, the next day is the final day of DESCUM course. Tomorrow will be certification day. 

See ya!

0 comments:

Post a Comment