19 Jul 2011

Episode 3 : Asal-usul aku suka tengok filem Bollywood!


Greeting guys!! 

Today I'm gonna tell y'all bout the 3rd episode of Asal Usul - how I started to watch Hindi Film or having this...the "Bollywood-fever"! 

Okay, cenggini..aku masih ingat lagi tahun 1998. Dalam penghujung tahun ni, Malaysia sedang panaz dengan filem paling hot dan meletop iaitu filem "Kuch Kuch Hota Hai" sebuah filem lakonan Shah Rukh Khan, Kajol serta Rani Mukherjee yang merupakan bakat baru. Kebetulan pula, adanya Salman Khan sebagai kameo dalam filem ni. haaa..apa lagi..mmg sah dabomb! dabomb! ----> meletop! 

Mula2 aku xde la fanatik filem bollywood ni. Tapi sbb dek kerana femes sgt..orang2 kat keliling aku asik nyanyi lagu "..kya karo hai aee...kuch..kuch..hota hai..." ape lagi..bertambah membuak2 la rase ingin tahu aku ni. Tetibe Mak Lang aku yg duduk 1 neighbourhood yg sama. Panggil kitorang adik beradik siap ngan mama aku lagi tengok video tape (zaman dulu2 mane ade CD lg..Astro pon xbape kenal..yg femes time tu MegaTV) yg Pak Lang aku beli sesame.

Set punyer set..janji punyer janji..kol 8.30 mlm we ol dtg umah mak lang reramai jalan kaki..haha..comey je..cam pegi beraya je. hehe..Show pon start..Lampu Living room pon dimalapkan. Dalam pada tengok tuh..abis basah pipi..lencun..dek nangis..sedih bebenor rase nye filem tuh..lebih2 lagi sedey tang anjali yg kena kutok sbb tranfomation dier yg girlish tuh..sian tol.ckp bebaik xpe gak..ni kutok ag..pastuh, bila bini dah mati barulah si rahul tuh terkedek2 cari si anjali.dah ade anak kot..nama sama lak tuh dgn nama heroin - anjali.sok pagi bangun memasing nye mate bengkak2..(bg yg nangis sakan la..nak2 aku!)

Sejak tuh..aku mmg tangkap cintan la dengan filem2 bollywood. Lepas je tengok filem Kuch Kuch Hota Hai ni, aku nye penyakit merebak lak tengok citer Dil To Pagal Hai..ala...yg ade Shah Rukh/Madhuri/Karisma kapoor tuuuu..ingat giler beb..bollywood fever aku ni adee sebelom aku dapat fever suka tgk monggol drama (Kdrama/Cdrama/Jdrama/TWdrama/TVBdrama)..

Haaa..lupe lak..antara citer bolly feveret aku,
1. Mann
2. Dil Se
3. Baadshah
4. Duplicate
5. Biwi No.1
6. Hum sath sath hain
7. Hum dil de chuke sanam
dan baaaaaaaaaaaaaaaanyak lagi..xterkata la..sbb film bolly ni mmg produce byk movie dlm 1 tahun je berjuta filem dey ol main kat wayang2..dahsyat kan..filem yg paling last aku tgk 3 idiot ngan No one killed Jessica. baru2 niaku de tgk humanity movie from India..Stanley Kaa dabba..ala2..Slumdog Millionaire..

Tanye la ape saja pasal India..sume aku tahu..haha..cakap hindi pon buleh..sbb pe?sbb dek minat yg trlmpau. stakat biodata/profile actor-actress tu kacang je aku jawab. keke..sape tua dari sape..sape kawin dulu dari sape..sume aku tau..actor ni anak kepada sape..actress ni adik dier sape..aku paling respect/tabik spring kat family kapoor ni..sumenye actor/actress/director..dari moyang sampai la generasi berperingkat kat bawah..shashi kapoor/rishi kapoor/ranbir kapoor..tu sume adik bradik/sepupu spapat tuh..ferghh..

mase aku minat bolly dulu..(skunk pon still lagi..) aku siap bley taw lagi nickname karisma kapoor in family pe..family mber dier called her by the name of "Lolo" (kalu x silap la). Karisma ade adik, Kareena Kapoor yg skunk ni tgh hot couple ngan Saif Ali Khan. Karisma mase kecik2 dier mmg plum/chubby/gemuk..yg Kareena lak cun je..slim je..tapi..bila debut je dey ol ni jadi actress..yg si kakak - Karisma tu body-figure nye..fuuurrrrrrrrrrrhhh..mantap..tapi si adik lak..besa gedabak..tapi xde la gemuk..cume si kareena tuh cam saiz benggali..Lolo cute je..

Hero & Heroin zaman dulu...dan sekarang ni..dey ol sume dh tiba mase nye pegang watak papa la..mummy la..bini somebody yg kaya la..jalan citer pon dah bape best macam dulu..depends on director/screen-writer..klu femes director yg direct, maka best la film tersebut..kalau x..depends lak kat plot citer/sape yg melakon kan watak tuh..tol x? (ni sume pendapat aku je..ape yg aku lihat ye..)

Aamir khan yg zaman filem Mann..comey je...tapi skunk..dlm 3 idiot..hmmm..beza gile..tp still ensem la..dah nama pon umo memasing "meningkat" kan..Shah Rukh pon same..kedut2 dah mula terserlah..Anak memasing pon dah besaw2..nak2 anak sulung Aamir khan..Anak Dara Anil kapoor pon dh jd actress dah..cantik pon cantik..anak dara Saif Ali Khan pon dh besaw..anak bujang dier lak..sejibik bapak..sok besar mmg femes lah....Hritik Roshan yg femes dgn film Kaho na Pyar hai pon, skunk ni dah ade 2 org anak - Hrehaan & Hridaan

Hrithik Roshan wif his sons --> Hridaan (left) & Hrehaan (close to him)
saif dgn anak2; ibrahim & sara. nenek dey ol ni actress femes --> Sharmila Tangore
Juhi chawla ngan anak2..anak dara dier..cuutee.
Anak bujang Madhuri Dixit
Anak pompuan Raveena Tandon
Anak dara Sanjay Kapoor - Shania
Sejinik muka daddy. Bini lak Jewelery Designer..mantap!
Anak Dara bini tua Sunjay Dutt - Trishala.
Dgn bini baru ade twins son & cute daughter baru je lahir
Arjun Rampal's daughters - Mahika & Myra.
Aku suke si Mahika  sbb mata dier kuyu cam ayah dia.
Anil Kapoor ade 3 org anak..2 pompuan..1 laki..
so yg kiri kanan dia adalah anak2 dara Anil..
Dua2 Actress baru..Sonam & Rhea. dua2 blakon brsama dlm Aisha
Rishi Kapoor dgn anak bujang dia --> Ranbir Kapoor.
Dia ni penah blakon dlm film Saawayaa dgn anak anil si Sonam Kapoor tuh.
Arbaaz Khan (Adik Salman Khan) dgn Wife & anak bujangnya - Malaika Arora & Aryan
anak diorang bakal kasi pecah panggung ni sok bila dah besar..
salman je yg x kawen2 lagi..eissssssh!
SRK's famili..anak dara suhana & anak bujangnya si aryan.
Aryan mmg sejibik papa dier. Suhana lak  mmg mcm mama.
Aamir Khan dgn daughter & Son - Ira & Junaid.
hampa tol aku. bapak sikit le punye ensem..anak xde 1 pon yg ikot bapak.adeh..
Ajay Devgan & Kajol  dgn anak mereka si Nysa & Yug (boy)
Sonali Bendre (yg blakon dlm film duplicate/hum sath sath hain)
kawin gak..siap ade anak bujang 2 org lak tuh..Hensem2 lak tuh..
Sebenarnye ade byk lagi..tp xlarat la..u guys bley la "cari-gali" sendiri ye picture2 actor-actress bollywood dgn anak2 dey ol. Anak bobby deol, Sunny Deol sume dah besaw2 kot..Anak dara komposer bollywood Anu Malik pon dah besaw panjang. 

okay la sampai sini je la utk episode 3 Asal-usul nih..
bye3!!!!


CHIAO!

2 comments:

  1. uiks, ni bukan takat peminat fanatik filem bollywood..
    dah kategori "menggilai" ni..
    semua diatas adalah kegemaranku juga~hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha..ain, tu dulu..sekarang minat aku kt dunia bolly ni "medium" jer..keke..

    ReplyDelete