14 Dec 2011

::Been Hacked is...::

Salam!

Aku rase meremang bulu roma bila dpt tau blog hobae aku kena hacked...sedey tang all entry yang posted before la...aku xtau la buley di baik pulihkan atau tidak..sbbnnyer? sbb aku ni bukan le org yang pandai sgt bab2 computer and hacking! pernah gak aku terlintas nak try belajar hacking2 nih..tapi adik aku cepat je mulot dier membebel..

"ko..kalau nak belajar hack-pc ko g beli lappy sendirik!! kang pakai lappy aku..abih musnah IP aku kang!!"

adeh...sedeh lak rase nye xde lappy sendirik nih..

aku bukan nak jadik hacker yang jahat nun..aku nk tau selok belok nk avoid pc aku..nk tmbah knwledge..ngeeee..hacked pon knowledge ape..

ape2 pon..wat mase skunk x nk pikir nk blajar hack pc ag..sebab ape???

Sebab...aku xmau penin2 an kepale..so, untuk mengelakan blog dari dihacked aku rase la..better ambil langkah keselamatan..iaitu "penggunaan password"!

Penggunaan kata kunci yang berulang akan memudahkan lagi hackers kat luar tu hacked pc anda..xpercaya??
x percaya sudah..sok ekau kono baru padan muko! so, langkah yg sepatotnye, kerap tukar kata kunci anda dari mase ke semasa..cmner lak tuh?? kang naik pocah lak kepalo nak mikir psal nombo lak..

ERK??! Betol ke x idea aku tuh?? ngeeeeeeeeeee...

dah la..xde idea nih..

p/s: utk anis, sabo ye dik! ko dh htr repair kan blog ko kan..sok luso elok lah blog ko tuh...

0 comments:

Post a Comment