15 Dec 2011

:: Benarkah Keturunan Melayu HEBAT???::


Salam semua!!!


Sedang aku berblogwalking tetibe aje aku terbace 1 artikel dari blog ni Blog republicofmonggol . Thanks la for the author. Dalam artikel blog ni dey ol ade citer pasal gen keturunan melayu yang unggul dan hebat! 

WAH LA WEH...kalau korang bace artikel tu korang mesti bangga jadi orang melayu. Melalui apa yang aku paham, artikel tu kate bahawa ramai orang tertanya2 mengenai kelebihan anak2 melayu yang dilahirkan bijak dan pandai macam adi putra & sufiah yusuf (terer math), ainan celeste cawley (terer kimia), Shukri hadafi yang ade kelebihan mmbace di usia seawal 3 tahun dll. Bahkan ada keturunan melayu dpt CGPA 4.00 dlm fizik di salah sebuah University di eropah. bukan tu aje, even kat U di singapore pon ramai prodigi2 melayu yang bijak pandai.perghhh...dahsyat x??? dahsyat! hebat! awesome!! 

Secara mistiknye, bila dikaji2 semula..KEBANYAKKAN keturunan melayu yang pandai2 tu sume akhirnya akn lusuh jua..ye la..sbgai contoh, si pandai shukri hadafi yang pandai membace sejak umo dia 3 tahun..kan dia pernah femes dlu. pernah di jadikan anak angkat kpd prof.ungku aziz dan jugak blakon dlm 1 filem arahan jins samsudin - "meniti hari esok"..later on, what happened to that boy?? hancus! end-up as drug addict. huhuhu..syg kan?? belom lagi kisah si sufiah yusuf yang terer maths tuh..apa jadik kat dia skunk? hancur kan hidup dia? sian dia..nak salahkan sape tu?? hmmm...(fikir2kan dan renung2kan lah..)

Dalam artikel yang dibaca juga ada mengatakan bahawa terdapat beberapa pemikir dibarat percaya dan menyimpulkan bahawa kacukan gen keturunan melayu dgn keturunan lain bakal memberi impak gen yang tersangat la hebat dengan lahirnya keturunan yang bijak2 pandai. Bukan itu aje mereka juga percaya bahawa gen kacukan dgn bangsa melayu bakal melahirkan generasi2 mutan yang hebat! 

APe???!!! generasi mutan???? yela..macam citer hollywood x-man tuh..yang watak2nya tu mutan pastu siap ade berbagai2 kelebihan dan kuasa..haha..nak2 yang lazer eyes tuh (aku xpernah la pulak tgk x-man smpai abih..separuh jalan jer..huhu..) tapi ingat...bukan citer Ninja Turtle the Mutan tuh....hohohoho..(guwaw jer..)

sebelum ni orang barat ade wat agenda mereka menggalakan anak dara mereka mengahwini lelaki melayu gagal membuahkan hasil..apa yang dapat ialah, kes pengislaman serta penceraian bg merebut hak penjagaan anak mix nih..Oleh kerana kegagalan plan dulu, kini depa wat agenda2 orang barat terhadap kita..ada yang melatih anak-anak muda mereka untuk dtg ke tanah keturunan melayu..ngorat anak2 dara melayu pulak serta lahirkan generasi yang luar biasa pandai nya..

Penulis artikel ade mengatakan bahawa cerita mengenai bangsa melayu yang luar biasa dan hebat sudah lama tersebar pada dunia luar..korang bace lah sedikit quotation dri artikel blog nih..

"Jika orang Melayu yang dungu berusaha memadamkan sejarah bangsanya sendiri, saya nasihatkan anda akan menemui kegagalan paling pahit kerana orang Mesir Purba, Phoenicia, Assyria, Babilon dan sejauh Viking di utara Eropah...mereka ada menyimpan jejak sejarah Kemelayuan yang paling misteri. Jika anak-anak Melayu yang bingung dan orang lain yang cemburu cuba membakar 'Sejarah Melayu'...malangnya 'Sejarah Melayu' telah di'fotostat' banyak-banyak dan diberi kepada bangsa-bangsa lain. Sepertimana Maharaja Sriwijaya telah menghantar keturunannya untuk membina berpuluh-puluh negarakota untuk mengekalkan survival dan hegemoni, maka sejarah Kemelayuan telah disimpan kemas dalam lipatan sejarah bangsa-bangsa lain untuk tujuan yang sama."

Memang betullah ayat "Takkan Melayu Hilang Di dunia" tu..walau macammana bersungguh2 nya kita (orang melayu) ingin memadamkan sejarah sendiri..kita takkan berjaya..sebab ape??? sbb orang barat dah lama tau akan keunggulan dan kehebatan MELAYU! (wallahu 'alam..)

Kalau korang baca lagi artikel sampai habis, korang aku bace lak pasal "Melayu - The Lost Tribe". haaaa...apa maksudnya nih?? korang mesti nak tau kan? kan?? penulis kata, melayu adalah bangsa yang ke-12 yang diselalu disebut oleh orang2 yahudi dalam kitab mereka. betol ke tuh??? hmmm...try la bace blog yang aku singgah tuh..

kita mesti ingat~~~~~ bahawa segala sejarah mengenai bangsa kita terismpan dengan elok di banyak tempat dan muzium tersohor di EROPAH serta negara2 lain..hanya kita sja yang xtau! 

Entry aku kali ni bkan la berbau perkauman, (race bias)..tapi apa yang aku nk tonjolkan ialah, kekuatan ahsil ciptaan ALLAH yang MAHA BESAR lagi MAHA BIJAKSANA! baru bangsa melayu saja yang ramai mengakui kehebatan serta kepandaian mereka. belom lagi ciptaan2-Nya yang lain..betol x? so, bangga pon bangga gak..dan jangan terlalu takbur pulak..

okaylah..aku nk smbung g wat kije...(nk g potosetat) 

renung2kan fikir2kan...bye3~~~!!

CHIAO!

any komen untuk di-share?????




0 comments:

Post a Comment