29 Jan 2012

::Busy pon beragak la~~::


Salam,

Dari semalam aku nk update entry..sambil2 aku tgh tggu time nk call sales department hotel marriot..aku pon amek ler peluang ni nk update entry blog aku ni ha..

nak jadikan citer, pada 12 januari yg lepas, aku ade htr 1 emel kat sorang cik/pn. aku xbape pasti marital status dia. aku emel dia pon sbb aku terbaca 1 iklan jawatan kosong kat mudah.my. jawatan kosong area seremban. Dekat dlm iklan web tuh, dia just mention beberapa kriteria jer. mcm kelulusan spm/stpm/dip/ijazah. pastu dia just bg emel ngan contct no. henset dia..

oleh kerana aku ni xnak la apply kije x tentu arah..di mana, kita xtau background tmpt kije & blablabla..maka aku pon wat keputusan utk emel kat cik tuh..aku tnye dgn lebih lanjut, mengenai;

1. Bidang tugas
2. status kerja (tetap/kontrak/part-time)
3. cara-cara memohon
4. company apa?

then, lately dlm 17 Januari she replied!!!
------------------------------------------------------------------------------
wsalam,

utk keterangan yg lebih lanjut hubungi saya d talian ini. 013-XXXXXXX

xxxxx xxx
------------------------------------------------------------------------------------------

okay lah..aku wat keputusan..nak call cik xxxxx tuh!! aku call dlm kol 10 a.m.

aku: hello, ini cik/pn. XXXXX ke?
cik X: i yer..
aku: sy ade htr emel yg tnya keterangan lanjut mengenai jawatan kosong yg diiklankan kat mudah.my..so,....

belom sempat aku nk smbung ayat!

cik X: cmni la..kol sy kol 12 karang ye..sy tgh drive la..tgh hujan lebat nih..nnti awak kol sy balik? ok?

aku: err..ok2!!

nak call dia kol 12?? okay ler..kredit pon byk kan..lagi pon effort tu penting..maka kol 12:15 aku kol la cik X nih..

aku: hello, sy yg tepon cik tdi..nurul..
cik X: aaaahh...haaa...
aku: sy.....

sekali lagi! belom smpat nk mukadimah ayat..terus dia

cik X: sy bizi la..skunk ni..kol sy kejap lagi..

aku dgn bengang! slumber jer replied

aku: sy pon bizi gak..sy skip kije kol cik ni..x boley ke ckp kjap..

cik X: sy pon bizi gak nih!! (dgn nada yg mcm bgus!) awak tepon sy kejap lagi..xpon sy tepon awak lah..

dalam ati aku..x hadap pon ko call aku!! wat bazir tenaga bateri hp aku jer..hahaha..

neway, xbaikkan perangai aku??? sesuke ati jer wat cenggitu..walopon dlm tepon..

aku marah gak aper..yela..kate utk keterangan lanjut call or emel dia..aku tau dia bizi..tu sbb aku htr tnye via emel..xmau kol! pastu bila htr emel lak..suh aku kol dia plak!!! cmne nih!! ckp putar belit!! SENGAL!!

mintak maap la yer cik X..sy bukan ape, klau awak tu bizi sgt2..ape kate mlm tu awak taip emel keterangan lanjut tu utk sy..xsusah kan? bukan nk formal pon..awak pon guna emel peribadi..bukan company punyer..

lagi 1, kalu dah janji nk aku kol pada masa yang ditetapkan..luangkan la sikit mase..aku  tau la ni bukan siapa2 yg berpangkat tinggi pon..klau dah xde mase sgt nk layan aku nye soklan remeh kat via call..emel kan aje jwpn tuh..bkn nye susah sgt..kalau x pon..mase ko iklankan jawatan tuh..tulis la...selengkap2nya..

p/s: sowie kalau aku nye bahasa agak BIADAP sikit!!! mintak maap ye "cik

CHIAO!

0 comments:

Post a Comment