16 Jan 2012

:: kOMik tRaNSfOrMAsi oleh PM kita???::



Salam,


Walopon aku ni x berapa nak involve dgn dunia politik pelbagai nih..aku mmg nk try sentuh sikit pasal bab2 negara kita nih..yela, aku rakyat malaysia per..ade i/c lagi..warganegara lagi..(tetibe je sesungguh! haahaha yg pnting, aku bukan PATI yer!)

teruskan entry aku....

tadi mase aku tgh blogwalking aku terjumpe 1 blog nih..entry dia menarik aku utk click kat link post dia..sbb ape? sbb ade wording "komik"..korang kalau nk tau aku ni mmg otaku komik! dier-hard fan komik! so, asal ade je wording "k-o-m-i-k" aku mmg akan tertarik...ngeeeee...

so, nak jadikan entry (change wording from citer to 'entry')..aku ter'enter blog milosuam.blogspot.com (klik url ni kalu nk bc dier nyer entry psl komik ni). aku bace nye bace, mmg patot ler blogger ni serta ade sesetengah pihak yg komen2 entry ni bengang dgn distribution komik ni..spae x bengang komik yang berunsur politik diedarkan pada bebudak sekolah yg comey2 yang innoncent2! alahai....

betul atau x..itu aku x berapa nak pasti..(to anyone yang tahu, just leave the info kat ruang komen ek..)

ada komen pd entry blogger tersebut kata dah macam korea utara dah..hrrrmmmm...agak la..mmg ada seyh...kalau betul lah..mende komik diedarkan di sekolah2 di seluruh malaysia...mmg dah ambil langkah korea utara yang mendesak anak2 kecil mereka/generasi mereka untuk mengagungkan pemimpin mereka dengan bahan bacaan biography pemimpin (kim jung il) yang mereka segani..walaupon kita xtau yang kadang2 tu ade pemimpin yang bertalamkan dua muka..ermmmmmmmm...

aku x mau tuduh2 / burukkan mana2 pihak..bagi aku..kalau nak malaysian sayangkan pemimpinnya..pemimpinnya kenalah ikhlas menyayangi rakyatnya..bukan hanya bermuka2 atas dasar menjaga martabat, pangkat, tugas serta tanggungjawab sbg pemimpin..kalau pemimpin itu baik budinya, akhlaknya, keturunannya, malah baik juga amal ibadat nya..aku yakin tak perlu buat komik seperti ini..gerenti + automatik malaysian x kira ape2 agama dan kaum pon sayangkan pemimpin itu..

pergggggggggghhhh..ayaatttttttttttt~~!

ada yang x percaya?? hrmmm...Rasulullah boley je buat!! tapi mesti akan ada manusia yang reply back..

"alah, itu rasul..kita ni sape la..kita ni manusia biasa jer~~"

jawapan aku bukan 1;

"rasul, Nabi Muhammad tu pon orang biasa jer, miskin lagi, yatim piatu lagi..sbb dier adalah insan terpilih ker? okay la..fine.."

"cmner dgn khalifah umar al-khatab serta yang lain nyer..mereka bukan insan terpilih ALLAH (rasul / nabi) org biasa jer.."

"haaaaaaaaa...!! cmner korang nk jawab tuh??"

"pendek kate...hendak seribu daya..x hendak seribu dalih!"

betoi x??????

[[fan-fan aku jawab: betoiiiiiiiiii]]]

okay la..nk rest jap! nk g beli roti gardenia utk dicicah ngan sambal ikan bilis mama!!

p/s: entry kali ni just from what i see, i think and say..xde kena mengena dgn mana2 badan...

CHIAO!

0 comments:

Post a Comment