16 Jan 2012

::Hari bosan aku!!::

Salam,

aku dah lama nk wat entry pasal kije x siuman aku dikala aku bosan tahap gaban!!! kalau sape fwen fb aku, maybe u guys dah penah tgk gambo yang aku upload beberapa hari/minggu yg lepas..(kalau x silap aku ler)..

kalau kat fb mmg susah nak wat caption pjg berjela..so, via blog je la ek?! ek...........

aku sejak umo meningkat nih..mmg aku dah xtau nk wat ape bila aku duduk umah..nk main game pc, aku bosan asik dok ngadap computer jer..dah la kije pon ngadap computer..balik umah nk ngadap lagi bende tuh..adeh...so, di sbbkan aku xlarat nk tgk computer setiap malam..serta disebabkan nak mencari/membuat sesuatu yang baru yang dapat meningkatkan motor kasar serta halus aku..(dah macam syllabus tadika lak..) dan bukan tu ajer, nk meningkatkan daya kreativiti aku yang makin menua nih..MAKA!! aku beli la..mainan sambung2 yang berharga RM3.50 ni kat kodai!!!

aku sambung2 bende yg macam lobak bunga (bak kate ayah aku)..maka terhasil lah....

seekor itik

seekor kura2
(korang ignore jer itik tuh, interframe je lebey)

setangkai bunga!!
bunga jenis apa, aku xtau..bunga matahari kowt~!
erk! yang ni aku xtau..oil & gas nye sector kat offshore tu kowt~~!
kincir? kipas? ntah lah~~!
snow flakes!!!
snow flakes from side view

mesti korang kate aku ni gilo an? xpon "xdo kojo agak eh dak nih!!"................YA memang benar!! aku mmg dah xde kije..bila dah xde kije..mula la aku menjadi "kureng~~" nih..hahaha..kalau korang nak tau, aku  bukan nye beli sepeket je mende nih..aku beli dua!!!! ntah ler..aku sedar2 je, aku beli 2..mula2 aku nk beli 1 paket je..last2..ati aku kate

"yoi! xcukup 1 paket nih..ko tambah 1 paket lagi!!"..maka aku pon amek 1 paket lagi, kat tangan aku pon dah ade 2 paket..tetibe ade lak ati aku bisik ag..

ati: "dua aje?"
aku: "ha'ah..dua je la.."
ati: "cukup ke tuuuu??"
aku: "cukup x cukup la..kalau dah amek dua, cukup la tuh.."
ati: "betoi nih?"
aku: "dah senyap ko!!!" 

in the end, aku beli 2 paket je..ngeeeeeeee...

sok2, aku kasi tunjuk mainan yang aku beli before ni..puzzle, mainan klasik yang kite penah main..kalau korang nk tau, aku tertarik giler nak main mende puzzle ni (yg dlam gambo atas) sbb warne2 nyer..pastu, buatkan otak aku berfikir utk mencipta sesuatu dari mende puzzle nih..

sesape yg bosan korang try la..cari sesuatu utk memanfaatkan masa korang, dan jangan asik ngadap lappy jer..mata pon nk rehat gak!!


ok lah..aku nk CHIAO!


0 comments:

Post a Comment