16 Jan 2012

::Yamtuan's Besday Celebration::

Daulat Tuanku!
Salam,

Tanggal 14 Januari 2012, hari sabtu lepas jatuhnya hari jadik atok sedara aku (ngeeeeeeeee...sesuka ati jer..)..iaitu hari jadi Yamtuan Negeri 9; Tuanku Muhriz Ibni Al-Marhum Tuanku Munawir..

Setiap tahun kalau sambutan yamtuan konfom best!! best sbb ade bazar yg jual brg murah2..serta beraneka makanan dijual! pendek kate, korang boleh berjalan2 sambil makan2~~! (cam rancangan tv3 tuh.."jalan2 carik makan!")

pagi2 kol 8 lebey..kat padang seri menanti dah dengar berdas2 tembakan meriam ikut umo tuanku..pastu, ade upacara pembukaan dgn penutup pancaragam dan pasukan kawat oleh tentera darat..then ade showcase stunt dari pasukan polis negeri..



Pasukan Polis N9 wat showcase dier..

siap bawak tangga kat blakang motor..

aksi ape ntah..aku dah lupe..ade nama taw..

bangga mengibarkan bendera!!

daebak!! aksi ni utk sape2 yang nk g kodai  beramai2!
ihik! 

koperal yg tgh tggu sign utk start stunt action dey ol!

motor abg koperal tadi akan terbang melintasi kereta saga!!

org seri menanti yg khusyuk giler tgk  moto stunt

tada~~!! korang nmpak x moto melayan atas keto saga nun??
nampak x???

perbarisan for closing from tentera darat

pancaragam tentera

baris!!! dari kiri...cepat JALAN!!

kiri! kanan kiri!

proot..preet...doom! doom! cheng! cheng! bunyi pancaragam band nih..

stage tuanku duduk tgk perbarisan tadi..
Lepas jer..perbarisan tuh..aku ngan sibs pon heboh nak g jenguk2 bazaar...mane la tau kowt2 sangkut beli pape barang ke..makanan ker..punya la ramai manusia turun padang seri menanti ni..kalau xde sambutan besday tuanku..mmg sunyi gilo bandar seri menanti..tapi bila hari special cmni..pergh...nk masuk lorong ke umah wan aku pon jem!!
bazaar yg x penah surut org!!

THIS is TASEK LONDAH NAGA!! atok aku kate, tasik ni jam maghin  (dulu2)
mmg boto ado nago! bosa lak tuh~~

bebudak sekolah merayap2 after berarak pagi2 tadi! (agak eh..)

boley bg award..the most groovy fresh display award kat pakcik yg jual buah longan nih!!

atok2..wan2..pakcik2 makcik2..adik2..sume pakat lepak kat sini..
bersebelahan dengan tasik tuh..

meriah!!! 
 Tengah jalan2 carik makan..aku terjumpe 1 booth jual pizza!! pizza buatan noghori!! terbaik dari johol! sodap!! boleh tahan ompuk..harga pon ok la..utk org luar bandar..org kampung nak rase pizza..ni dia LAROSS PIZZA!!! aku ngan adik aku si angah siap interview & mintak izin amek gambo..hoho..we ol dah macam journalist la plak..ngeeee...
chicken pizza..tiada tax utk nikmati pizza yg setaraf dominos/pizza hut..hohoho

Laross Pizza - Johol handmade! sedap! acik belakang tuh tokeh dier..
baru setahun bisness pizza nih..
p/s: poyo muka ko ngah oi..yg penting ko bukan duta mereka!!

Bukan tu aje..pas lepak2 makan pizza acik tuh, we ol g lak shoping baju blouse..ngeeee..murah2 weh..kalau kek somban hargo 1 bju blouse dm rm45 henget seholai..kek kg ni..seholai ajo, baru 25 henget! boli duo dapek la 40! murah beb! cumo duit jo xdo!! nk jimat shopping, tetibo tuhan tuh maha kasih kek aku n dak angah..di bagi eh, we ol nampak kodai bundle baju!! apo laie..rm5, rm10 nye baju blouse pon we ol rembat!!! siap buleh dpt free 1 baju lak tuh..omak eh suko we ol!!

pastu we ol balik!! sbb nk ke hulu lak..nk g kg umor..nk bekobun lak!! ponek jalan2 tadi pon x abih laie..tmbah lak ponek dek bekobun!


Best!! aku suka time2 gini..belah malam lak, dah heboh konsert! we ols dengan wan turun padang lagi sekali belah malam nyer..bak kato wan aku "berombun la kito!"..malam sabtu tu..macam2 artis datang..antaranya, yasin senario, nizam laksamana, nadira, nubhan..dan yang penting akak feberet aku NING BAIZURA!!

aku, angah n nonah duduk dopan nun..kek sebolah VIP nye kerusi..bersilo siap! pedulik!!!!! janji tgk konsert!! satu je yg x best...public x meriah la..x mcm tgk konsert..nak2 budak2 muda-mudi..kalau pakaian ngalahkan g clubing..tapi bila time music on..memasing dtg tgk ceramah jer..adeh! tak groovy langsung!! sian kat artis2 yg wat show..dey ol je yg superb active..akak ning aku nyanyi lagu single baru dier..belom kuar lagi..rasa terharu lak...sbb kt radio/tv xkuar ag lagu dia..kat seri menanti dia nyanyi!! sobs***** pastu, dia nyanyi lagu awan yg terpilu..pergh...aku yg duduk kt dopan stage dah meremang dgn tone suara kak ning!!!kak ning hebat!!!

aku suka yassin senario nyanyi lagu robbie william - betterman..yang nubhan nye part tu yang xtahan tuh..sikit punyer ramai berlunggok kek dopan ponteh (pentas)!! naik rimas lak aku!! bosan! lwe ols end up dgn-------> vibrate hp aku..even ade ringtone pon x bapo nk dongar..

Aku: "haloo!!! ma!! apo nyo?!!"
Mama: "adik ko comeh tu, dio x jumpo ekau kek mano.."
Aku: "apo??? ala ma, den x dongar la..ni dopan ponteh nih..alaaaaaaaahahaiii..."
Mama: "ko g amek adik ko kek booth kwn ayah kau! kek acik yg juar minyak wangi tuh!!"
Aku: "haaa..haaa..." (dongar x dongar la..)
Mama: "g doreh!!!!!"

In the End nyer----------> NGAH! NONAH! jom balik!!!!!!! adik kito wat2 ilang lak~~~!!!!!


p/s: gambo x bapo nk lawa!! so, maap banyak yo!!!


CHIAO dulu!!







1 comment: