30 Jan 2012

::Exam MPPD [ Majlis Perbandaran Port Dickson] Part 1::


Greetings!!!

Haloo..I'm back!

yipppppiiie....xsangka..surat application yg aku htr kat MPPD dulu2...akhirnye..di balas dengan surat jemputan utk hadir ke sesi ujian bertulis..

MPPD tu ape?

MPPD tu Majlis Perbandaran Port Dickson..

Sebagai apa?

ermmm...Pegawai Perhubungan Awam N21

grrrrrrrr....sekali dengar cam G.R.O la plak..(sesetengah org kate..)

eh....x!!!!!!!!!!!! tu bkn opicer kt kelab mlm tuh...ni gomen nye...majlis daerah nye..ngeh2..

Nak jadik kan citer..member aku si AinZol or nama avatar dier HyunAi penah chat kt YM! dgn aku beberapa hari lepas..tnye pasal MPPD..nk stadi ape..aku pon cam base la..bg dier idea..ape nk bc..pasal negeri sembilan konfom mesti..pasal hal ehwal semasa yg berlaku kat PD pon kena nk amek taw gak...dan mcm2 lagi..

Selang 1 hari, belah petangnye..mama aku tetibe je..

Mama : "kak yonG! ni surat ekau ni kan??"

Aku : "ha..huh?!" surat????" dari sape tuh ma??"

Mama : "surat dari MPPD!!..ce bukak..ce bukak..nk taw apo isi eh...ni mesti kono g tebiu nih.."

Mase mama aku sebut je perkataan MPPD tu..aku dah teringat kat dak ainzol..dalam ati aku...best gak! sbb maybe dpt jumpe dia kat MPPD t..ok lah..tu lain citer la..

yang aku memeningkn pale skunk ni kan, aku xtau nk bace ape..maybe mlm ni pon aku nk kena stadi gak...korang2..tlg doakan aku yer..pada sesape yg g exam bertulis MPPD pon aku wish u guys gudluck..

nanti bila dah berlakunye waktu exam tuh..aku kat wat entry part 2 lak..ok??

TUNGGU~~~~~~~~~~~~~!!!

4 comments:

  1. Salam kenal..
    hmm...kita jumpa di sana ye...acik pun dapek gak ha... apo nk stadi pun tak tau la. Jawatan eh satu...yg dipanggey eh cam gamai yo kan. Acik tuo ni msti la payah nak bsaing ngan ngkorang..huhu. Apo pun, acik poie gak la...jumpa kek sanun ari kamih nnt..!!

    ReplyDelete
  2. eh!!! salam! saya pun ada apply mppd juga. baru je dapat surat td. anyway, say pun x tahu nk study apa.. hahaha. nice to meet you anyway. :)

    ReplyDelete
  3. eh!!! salam! saya pun ada apply mppd juga. baru je dapat surat td. anyway, say pun x tahu nk study apa.. hahaha. nice to meet you anyway. :)

    ReplyDelete
  4. eh..ado rupo eh..sok, klu korang nmpak den kek sinun..togo2 la ek..by the way..gudluck utk korang gak..

    ReplyDelete