30 Jan 2012

:: KPOP - Male Group Leader - Part 1::

Anyeong~!

Sekarang ni aku nak kasi korang cuci mata dgn topik blog aku kali nih..topik kali ni bukan pinjaman mana2 blogger lain..ini atas apa yang aku rase je k..kalau tetibe kalau korang rase topik kali ni macam penah tengok je..aku mintak maap la bebanyak..NOBODY is PERFECT! hahaha

okay la..aku teruskan...

Bagi sape2 yg suke layan KPOP macam aku ni ha..mmg korang dah biasa dgn mamat jambu korea nih..dunia kpop skunk ni pon mmg tgh meletop2 cam chicken pox..siapa sangka..budak2 yang x abih sekolah kat korea..jadi penyanyi sebab depa ni pandai nyanyi, menari, semangat kental nak2 lak muke depa jamBooo...so, mmg org xkesah la kan..dia tu x abih sekolah ke x..bodo ke x..skuang2nye..depa x babitkan diri mereka dgn gejala sosial yg x berfaedah..dapat gak wat income..okay la..

kalau korang nak tau leader boy group kpop mmg xberagak jamboo nyer..mari kite sesame saksikan..ni x ikot urutan taw..aku men redah jer..


1. Super Junior - Ee Teuk

ini mmg leader paling cantik aku pernah tgk..ee teuk gak pernah  jd contestant ratu cantik  versi  nyah  kt 1 rancangan tv korea. dia menang beb!! dia lebih cantik dri kakak kandung dia..huang3x..sungguhpun cantik, dia mmg garang..nampak je dpn camera cute-miut..dlm dorm..mmg sume mber suju gerun...

2. Dong Bang Shin Ki - Uknow Yunho
1 dunia kenal dia ni...org hollywood pon kenai dia ni..walopon sebaya dgn aku..tpi karisma dia mmg daebak! aku kesian kat dia sbb x lama dlu kes grup DBSK saman menyaman mbuatkan dia terpisah dgn Jaejoong/junsu/yuchun..skunk ni..dia leader utk sorang member aje..bukan berlima lagi dah..

3. Big Bang - G Dragon
Hasil anak didikan YG ent. mmg kelas budak ni..kecik2 lagi dah pandai  jadi rapper..GD ni  angkat as leader sbb bakat dia..kebanyakkan lagu BigBang dia lah komposernya!! pastu dia ni lak femes as Fashionista! mmg pelik2 baju2 yang dia pakai!! bkn bju je..smpai topi..rambut..kasot..cincin ..subang dll..sume dia reka..bila dia pakai, 1 korea ikot! stylo x?
4. SS501 - Kim Hyun Joong
sape x kenal dgn mamat ni..dia pernah blakon dlm drama BOF! ala, yg jadi jihoo sunbae tu..dia ni b4 debut penah kije jadi buruh..pastu ntah macam mana DSP Ent. Kutip dia, pastu trained masuk kan dlm 1 grup..debutkan..tada!!! hyun joong leader of SS501..dgr kabo, grup yg dia lead dah x kucar kacir..sbb magnae (member bongsu) wat decision nak wat bisness sendiri..so, la ni, memasing2 sibuk dgn kerjaya solo!   

5. FT Island - Choi Jong Hoon
Jgn korang sangka muka jambu cam Jong Hoon ni xde bakat..bkn setakat leader je..dia ni  guitarist utk grup FT ISLAND..mmg stylo dia men gitar..satu je kelemahan dia, x reti menari..biasa la..boy band..bukan boy group..klu nk tau, FT ISLAND ni adalah satu2nya boy band jamboo kat korea..mane buley dapat mamat jamboo dlm 1 band..sume muke macam nak pecah rumah..kan?kan?kan?
6. SHINee - Onew
Ha...dulu aku pernah senarai kan onew dlam mamat sepet pd entry yg lepas2. skunk ni, aku list kan dia dalam category leader lak..cute kan?
7. B2ST - Doo Joon
mmg seswai la leader cenggini utk group nama B2ST (beast cara sobut eh..). Dia mmg aktif men soccer.  kalau nak tau dia ni sbaya dgn onew (gambo ats) caya x? xcaye kan..sbb doojoon ni muke dia mature lebey..pernah training under JYP Ent. dgn member 2AM dan 2PM..skunk ni bwah label Cube Ent. adik pada 4 Minute..(kalau korang kenal la..)
8. ZE:A - Moon Joon Young
ramai kata dia ni ade rupe micky yochun member DBSK..berbekalkan muke ensem, dia  lead  9  member..

9. U-Kiss - Soo Hyun
walopon x sejambu mana...suara dia, mmg menghantui..bkn x sdp..tapi mmg sedap giler..korang pernah dgr lagu ukiss neverland kat radio msia kan..klu bab2 yg jerit2 tu..haaa..tu suare soohyun ler tu..ade yg kate soohyun ni kembar MC BOOM..mmg ade rupe pon..

10. X-5 - Ghun
dulu ghun ni debut dlm grup trot..mmg cikai habis! skunk ni re-debut dlm X-5. group dia ni  digelar sbg  Tall-Dols
(tall idols)..kalu dia rupe cengini jamboo..belom team member lagi tuh..


Okay la..PArt 1 aku bg setakat ni dulu..esok2..aku post yg bahagian ke-2 lak! 


CHIAO!





0 comments:

Post a Comment