22 Feb 2012

:: 2011 sudah berlalu::




Salam, agak lama gak aku menyepi dari berblogging nih..almaklum la..bz..plus xde idea pon salah 1 sbb gak. disebabkan aku xbley nk jlnkan duty aku g bank wat bank draft utk kak nan..serta aku terpaksa tggu opis coz ade supplier nk mai htr brg....maka...aku pon taip la sikit utk entry blog aku hari ni..

Sepanjang 2011, macam bende aku belajar..dan aku lihat..dan aku perhatikan..dan aku copy & paste kan (yg baik jer ek)..dlm idup aku seharian..serta aku jadikan yang "lemah" dan "buruk" itu sbagai pendoman...termsuk la yg xde kena mengena dgn kerja..mksud aku cam ngate2 blakang ke..kes scandal dlm company ker..cm2 lagi la..

erk! agak lambat gak la aku nak summary ape yang terjadi pada tahun lepas..patot nyer awal tahun ri tuh kan? kn? nak wat cmner..idea xdtg lagi..nah! skang idea aku melambak2..mencurah2..so, aku talak kat korang..ngeeeeeeee...

berbalik pada citer asal;

nak aku citer pasal scandal, aku rase xperlu kowt..bior ler ianya menjadi pendoman idup kite yang melihat ni..bagi yang "merasa" akan kes pahit tu...aku wish dia sentiasa matang dan sabar dalam mengharungi ujian Ilahi..sape yang memfitnah, dan difitnah akan sama2 mendapat perhitungan kelak..percaya aje la pada Allah yang Maha Kuasa, Maha Mengetahui dan lagi Maha Adil! 

Bukan itu aje..sepanjang 2011 gak, aku byk mendalami sifat2 orang..lain bebenar rase nyer, zaman masa belajar dulu dgn alam pekerjaan..aku rase cam nak terus belajar  dan sentiasa belajar ajer..tapi tu la, nak belajar kena ade duit..xkan nk mak ayah support kiter sampai tua kowt..timbang rasa itu perlu, berilah peluang pada mak ayah kite utk hidup selesa dan senang...(sobs..sobs..sadis lak..)

Sepanjang 2011, dari kije cam kuli or a.k.a kerja yang budak degree xmau nak wat aku wat...cam cebok budak berak, mandi kan budak, angkat tilam utk budak tido sampai la kije wat air kat opis, potosetat, vacuum/sapu opis, lap cermin tingkap opis..sume tu mmg la low standard bg sesetengah org..tapi pada aku walopon penat, at least, kije kuli tu kadang2 mulia aper..nak pulak, opis aku ni full carpet, kalau x vacuum mmg alergy aku ngan habuk mmg menjadi2...merah2 hidung, mate, & kulit..bukan itu aje, aku ni bisae ngan idup kemas kat umah, so..terbawak2 la perangai mengemas aku kat opis..ngeeee..(rimas aku tgk bnde x tersusun..cam org duk umah setinggan aje..umah setinggan pon lawo ag..)

kekadang tu aku terpikir gak, apsal aku dak degree, tapi pas blajar starting idup aku cam dak lepas spm?? aku rase korang pon penah rase an..(bg yg ade degree la..) wat sume kije2 yang low standard tuh..hrmm..xper..mungkin hukum ALLAH..Dia nak uji aku..dia nak uji tahap sabar aku level mana..kadang2 tuh, kalau aku pikir2 balik..ermm..mungkin aku starting in the lowest place because aku xpernah rase betapa sengsaranya hidup berdikari..sume mama..sume ayah..hermm...almaklum la..aku ni xpernah nk berenggang dgn mak ayah..nak2 anak sulung..ayah sikit nyer sayang nak lepas..plus, aku ni anak baik, mak ayah kate "xyah la.." aku ikot an ajer.. [Baik la sangat...ni up diri sikit nih

Sepanjang 2011, aku dah tau cmner nk bezakan sape itu kawan sape itu lawan..caranya?? itu rahsia...sebab korang2 akan mengalami proses yang sama macam aku ni nnti..sbb lain orang lain dia punyer "penilaian" nye.. ngeeeeeee..

Akhir kata, jadikan yang "SUDAH" itu 3P; iaitu..Penyesalan, Pengajaran & Pedoman!

0 comments:

Post a Comment