22 Feb 2012

::Challenge NOSS 2012 is now BEGIN!::

Salam, dalam minggu all executive go for seminar DESCUM..aku pon xtau DESCUM tu ape..sepatutnyer aku pegi..disebabkan penyakit ACUTE OTITIS MEDIA pada telinga kiri aku ni membuatkan aku kena tinggal sowang2 kat opis nih..tapi xper, seb abik akk2 tu bg kije..siap wat love art ag kat atas meja aku..

comey x??!! comey an~~!
creative gak akak opis nih..gune lebih puncher binding paper..ngee..
2012 way to askin some1 for assist ur work..cam dlm drama korea la plak..
Berbalik pada tajuk;

Pagi tadi atas meja yang paper A4 yang ade pensel tuh adalah tugas aku utk NOSS 2012 kali ni..ade 38 bidang! semua 38 tuh..aku kena literature review..macam2 bidang ade..cam;


Kerani Akaun
Perakaunan
Secretary
Administrative Secretary
Insurance Services

Pramusaji
Pengurus Bahagian Makanan
Commis
Pastry & Bakery

Guest Service Management
Chambermaid
Hygiene Operation Management
Theme Park Operation
Theme Park Operation Management


Dressmaker / Ladies Dressmaking
Fashion & Apparel Executive
Professional Makeup
Perunding Imej Profesional
Hairdresser

Mekanisasi Perladangan (Sawit)
KOnduktor Ladang Sawit
Pengurus Ladang Sawit
Operasi Tapak Semaian Kelapa Sawit

Structure Fabrication (Oil & Gas)
Structure Drafting (Oil & Gas) 
Blasting & Painting (Protective & Coating)
Drilling Operation
Piping Fabrication (Oil & Gas)

Computer System Techinician
Computer System Executive
Computer Network Technician
Network Engineer
Application Development

Marine Mechanical 
Marine Electrical
Marine Electronic
Serimala (Hull)


BANYAK NYER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku rase kalau wat sume literature review utk sume ni..mmg xyah sambung master dah...sume bidang aku selongkar..yela..nk wat literature review, kita kena paham betol2 satu2 nyer tajuk bidang tuh..tol x?..tapi xper..cabaran cenggini la yang kita nk..yang boleh kita banggakan..sume ni experience seyh..

Okay lah..aku nk chiao dulu..sbb nk start wat literature review...bye2..ANyeong~~~!!

0 comments:

Post a Comment