8 Nov 2011

::Raya Haji, Raya ke-2::


Salam,

Sume umat islam mmg suka akn ketibaan hari raya. x kira pangkat atau darjat. Baik budak2 mahupon orang dewasa...sume pastinya suka sangat2 dengan kemeriahan hari raya. bagi aku orang muslim myambut raya 2 kali setahun. pertama, hari raya aildilfitri..dimana sume orang wajib berpuasa dan melibatkan diri dgn perkara2 / aktiviti yang peroleh pahala..manakala raya aidiladha atau sinonim dia---> raya haji. yang hanya mengutamakan "qurban" sebagai tema perayaan. (betol ke apa yang aku ckp)..

raya haji tahun ni x berapa nak meriah sbb...walopon aku dpt cuti..tapi..cuti aku tu,,di bazirkan kepada org lain..asbestos!!

nape la..adik aku si kak lang tu g wat kije part time kat pizza hut..confirm2 la..mmg xdpt cuti ry. so, nak x nak..plus...sian kan ayah aku yang dah lama x balik johor..beraya kat segamat..maka aku dgn si angah pon volunteer la..amek dak kak lang hari raya haji yang hari ahad tuh..

agak mncabar kesabaran aku ngan dak angah n achik..sbb x memasal we ol kepenatan yang teramat pergi balik pergi balik seremban-segamat. mmg niat dariikhlas..jadi x ikhlas dah..ye la..manusia kan..mana ade yang perfect. beringat la..kalau nak cari kije part time tuh..cari kije yang x menyusahkan keluarga..serta terjamin keselamatan sebagai anak dara. AKu x halang budak2 pompuan nk wat kije part time..tapi tau2 je la kan..pizza hut..depa tuh  closing abih tgh mlm..hmmm..(fikir2kan lah..renung2kan lah)

in conclusion..raya haji aku tahun ni mmg x SERONOK!! cuti kije aku dpt aku sia2 kan utk kak lang! sengal!!!! hampeh! pastu bley lak wt taik!!! eiiishhhh...adik beradik..x baik gadoh...(sabor..saboor..)

okay lah...utk ainzol..aku xtau nak bg entry raya haji best kali ni..sbb..x best kan..so..aku just nk say..sorie sgt2...may be next time..aku akn citer yg lebih menarik dan ter-da-bomb! huang3x..

sekian!


CHIAO!

1 comment:

  1. gambo mane?? nak juge aku melihat rupa org frust tu mnymbut raye nyer..wawawa~

    aku pun beraye xmeriah pun. beraye makan roti bakar dgn teh O je pagi raye yg syahdu smbi mndgr alunan takbir raye tnpa femily di sisi

    ReplyDelete