20 Sept 2011

10 Reality TV SHow MALAYSIA yg aku suka tengok!

Greetings!

Wasup! aku dah xde idea ape utk entry hari ni..so..aku wat keputusan nk wat pasal 10 tv show yg PALING aku suka tengok! Mase aku muda-sunti dulu2..mase aku umo dlm 12-15 tahun..aku suka layan tv show macam..ni kira bg kategori domestik ye..yg dalam negara (malaysia)

1. RODA IMPIAN
ingat lagi mase aku sekolah2 dulu layan tv show ni 1 family..main teka2 wording/sentence..paling best mase host dia  Halim Othman..tag paling femes mase tuh.."saya putar Halim...~~!" dgn "wang besar..wang besar"..


2. POP QUIZ

sori gambo xde..Ingat lagi x POP QUIZ yg host dia Aznil Nawawi..pop quiz pasal sume bende termasuklah dunia entertainment malaysia.Masa tu time KRU-ELITE-A to Z dll tgh meletop..aku suke giler tv show ni..best pon best..

3. SENARIO

haaa..yg ni lak gag concert yg cam kat KBS World tu..(bg aku la..) Aku layan show ni..sbb lawak abis! ingat lagi x kat wahid- azlee -hamdan- lan pet pet - ala..sorang yg kecik cam bangla tuh..aku xbape ingat dah..huhu..tp skunk senario tinggal bape kerat je..yg paling hebat group sitcom ni..depa siap ade movie berseason yg bley setanding cam Harry Potter tuh..haha..bg aku ler..hebat ape org malaysia..

4. AH HA

tv show komedi from aflin shauki & haris iskandar..aku suka..nak2 segmen drama yg ala2 telenovela latin tuh..poyo je..haha..

5. TROLI MONOPOLI

bg sape2 yg masih ingat..rancangan kat ntv7 setiap sabtu petang..kalau x silap aku ler..show yg memerlukan ketangkasan mganalisa harga barang..shoping2..klu betol kena ngan bajet..bley dapat reward..aku suka tgk show ni sbb bley kasi aku berangan tahap gaban..cam "besh nye lak ai..klau aku contestant show ni..men sedap rembat je brg kat shelves hypermarket tuh.."

Aku bukan pelanggan astro..so..klu nk ikot kan..aku suka gak layan show from astro cam 

6. RAJA LAWAK (yg berseason2)

Sapa la yg xsuka layan show ni..best ape..lawak..bley kasi ilang stress..tp aku layan kat utube yg fan upload..nak2 lyan part2 yg best je..or group yg best je..yg xbest I've to say......"SORRY!"..

7. MAHARAJA LAWAK 

Haaa..ni pon aku layan gak..JOZAN - SEPAH - NABIL...aku prefered more to Jozan sbb duo gagman yg mantap! kalau nabil bg aku dia ni menyerlah kat raja lawak je..bila kat maharaja lawak..dia jadi slow skit..

AF (Akademik Fantasia)?? hmmm..aku dah xbape nk layan sbb kbykan artis lepasan "ijazah" AF ni..suka main solo..album solo..suma suare de yg cam siti la..byk suare copy-cat..aku xmau..aku suka group..aku nk industri muzik malaysia kembali ke zaman KRU-4U2C-X Factor-FEMININ..blablabla..watpe idop sorang kat dunia ni..xmeriah!

8. KFC Hour 

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...yg ni mmg aku layan dulu2 la..tetibe je teringat..mula2 host dia kak Intan ngan kak ape ntah..aku dah lupe. KFC Hour..rancangan yg bg korang tgk koleksi kartun..hehe..aku suke2!! pas 2 org akak tu blah xjadi host lagi..host nye replaced by abg nas yg de tahi lalat besaw kat muke..skunk dia host femes gak la kat 8tv..sape ingat?!

9. 3R

Time nk maghrib baru ON AIR show ni..show pasal remaja..ade 3 org host..yg chubby ade..yg kurus kerempeng ade..yg tom pon ade..tp kdg2 x tertgk gak..ye la..time on air beh kurang kol 6-6.30..time org tgh sibuk mandi nk masuk maghrib..pastu lak..hari sabtu..time org tgh sibuk kuar jln2..so..kdg2 tgk kdg2 x..best show ni..byk bg info.,sape tgk?? --->sila angkat tangan!!

10. MAJALAH 3

Show yg beri byk general info bukan setakat dlm malaysia je bahkan siap bwk audience ke merata tempat lagi (luar negara)..aku suka tgk Majalah 3 dari dulu sampai la aku SPM..bila dah masuk matrik waktu nonton tv pon dah tonggang terbalik..so..kejap tgk..kejap x..aku pon xtau pe citer majalah 3 skunk nih..al-maklum la..internet ade kat dpn mate..even streaming TV malaysiaa pon dah xde ati..

Banyak lagi tv show domestik yg aku suka layan..tapi yg tersenarai ni je la yg best bagi aku..rancangan NONA yg kat TV3 tu aku tgk gak.tp bkn mnjadi pilihan utama aku..aku dok tgk pon sbb mama aku suka  tgk..so..parent's influence yer (not peer influence) keke..

oh ya...1 tv show ntv7 yg aku suka layan..SPANAR JAYA..satu show sitcom yg aku layan sbb ade mcm2 watak..watak mat rock le yg paling aku suke..dlm show ni gak..kak wardina mase xpakai hijab lagi..ahmad idham yg pegang watak abang is pon masih muda ensem lagi..hehe..sape ingat??!! So..aku letak show sitcom no.11 senarai Tv show yg aku layan..

Tv show Malaysia mmg la x semeriah tv show yg on air kat oversea tu..cuma pendekatan kita lebih pada budaya malaysia yg sopan (gitew..)yeke?? (pikir jap)..bg aku byk tv show malaysia perlu perbaiki especially dari segi objektif show tu..kualiti video nye..serta marketing (promosi) ..dan xlupe gak..loyal fan yg mmbantu menaikkan rating tv show tuh (cth; blog khas/facebook page utk di "like') hehehe..betol x??? 

Peringatan: Semua gambo yg ade kat entry ni credits to all web/forums/blogs fan..TQ!

Okay la..nak karang entry lain lak..

CHIAO!

0 comments:

Post a Comment