6 Sept 2011

Kisah semasa Raya..

Greetings!

Anak Ikan dalam paya,
Air paya cetek je,
Seminggu sudah hari raya,
Agaknye bila aku nak bizi ye?

adeh..nk berpantun2 konon..cam bagus jer..

haa..amacam raya tahun ni? best x? some people say "best!! x terhingga" some would say " okay la..not bad..so & so.."..ade lak yg akan kate " xbest! cam hampeh!"..Lantak la u guys nak kate ape pasal raya tahun nih.

Bagi aku..bila dah besaw2 panjang nih..raya xde la..macam time aku muda-mudi dulu..duit raya still bley collect punyer..la ni...kalau ade pon, bwh 15 henget..huhu..xpe la..lepas gak la..duit minyak kete kancil (ramadan) tomey2 aku tuh..

Tahun ni aku raya kat Seri Menanti belah pagi..tapi agak "paneh" gak la raya tahun ni..mana x nyer..pagi2 raya lagi dah jumpe 1 kete/mamat pakai kete toyol-ta (toyota) yg sdg sibuk serta xlepas nak park kete kt sisir  jalan/lorong nak masuk kg. wan (nenek) aku..dimana lorong nak ke umah wan aku tuh mmg bersebelahan dgn Masjid Diraja Seri Menanti..bongok nye budak!! tnggu dier pk nk ke xnk park kete kat lorong yg de byk taik lombu pon payah..(kalau ekau syg bonar ngan kete toyol-ta ko tuh..g masjid jln kaki leR!!! bapak aku sampai dah x sempat nk g solat sunat ry!)..biol ape..(fuhhhff..lega rase nye..) dah tu lak..yg lagi hangin, time kat open house unku mukhriz, kat dlm istana..buley lak..we ol 1 meja ngan mamat toyol-ta tuh!! hangin! hangin! berangin!!!!!!!!!!!!!!! nak marah xbaik kan..yela..hari ry, hari baik bulan baik..memaafkan lagi baik/bagus kan..aduhyai!

ayah aku lak..mmg xsempat2 nak balik johor, segamat. Pak cik aku dah kol2..si sepupu aku tu pon dah dok message2..tnye bila nk balik..bila nak balik~~~~~..last2..when we ol arrived jer..sowang pon xde..sume g marhaban..xpe la lagi..sbb smpai lambat kan..esok nye lak, dah plan dah nk g visit2 raya..last our plan changed! aku ngan sibs (siblings) and also cousin aku si ijah tuh..dah siap mekap2 plus..lawo2 serta glam nye baju dipakai..duduk mangu jer kat umah nenek tuh..nak update status FB aku xde rejki nk pakai tab ag..nak tgk tv..sume citer ulang2..cpon citer yg aku dah tgk..hmm...mmg bosan..

BAGI AKU>>RAYA TAHUN NI MMG X BEST!!!!!!!!!!!!!!!!! TOTALLY SUCKS!!

tp xpe..malaysia ni kan ade macam2 jenis raya kan..so..harap2 raya haji tahun meriah la skit..

Oh yer..ckp pasal raya..aku sempat gak la..ber-photo2 an ngan sibs..ngan cousin xde la plak..esp. belah bapak aku..aku terlupe weh..bukan nye ape..bila "hot-temper" aku dtg..mmg sume aku lupe..

ops! lupe lak..tema baju family we ol tahun nin warne biru..sbb ape wrne biru..sbb, aku-mama-angah mmg nak cut cost from beli baju baru..sbb, baju biru we ol dah sedia ade mase time belajar..nak2 saiz aku ngan mama sama kan..so, aku kasi mama pakai 1..hehe..jimat seyh..bukannye org tau..baju yg kite pakai tu baru ke lama..tukar je style tudung/shawl..confirm! baju yg lame kite simpan tu nmpak baru..heee..suke3!!

haaa..skang ni, aku nak kasi u guys tgk..gambo2 raya yg aku and sibs collect..xdpt collect duit ry byk..gambo ry pown jadi ler..

ni gambo otw balik seri menanti..ni aku ngan alang (bell)

ni lak..ngan adik bongsu aku (ariej)

haa..dah sampai umah wan..we ol xtau nk watpe..so, taking2 the photos..
from left bell - hana - dina - dek yin - aku (besaw nyer) - zati
yg amek gambo, dak angah ler..(dier nye cam kan..)

haaa..gambo ngan wan! aik? hana mane?

ni kat laman umah wan..ngan adik ag..

ni gambo 1 family yg besaw..4 family nih..
ni family potret aku..kami tujuh sekeluarga..ingat dragin balls je ade tujuh...haha

sibuk collect makanan free kat open house istana..best beb..segala2 nye ade disitu..
sate ade, cendol pilah ade, biskut ry yg sodap2 pon ade, char kueh tiao femes pon ade..macam2 la..
korang patot dtg istana nih every 1st raya afta solat sunat..kalau lucky duit raya pon korang bley dpt..

yoi - misae - hana
twin ladies not twin towers
wif papa..alang (bell), sian ko xde kt dlm pic nih
wif omma/mama
raya ke-2 dlm van..otw "visit2 ry"
okay..la ni..aku nk end my today's entry. pendek kate..raya adalah hari yg paling aku suke sekali sbb dpt jln2..mkn2..minum2..salam2..maaf2..bual2..happy2..gosip2..(gosssssip??...haha..)..oleh itu, walo camner x best pon hari ry tuh..tp akan ade gak 1 perkara yg membuatkan kite sentiasa rasa happy-lovey-dovey..iaitu..happy dapat beraya dgn family aku yg meriah nih!!!!!!!!!..

CHIAO!

2 comments:

  1. baru nak tengok gambar jijah..hehe..kak,ade jodoh kot ngan mamat toyol ta tu...

    ReplyDelete
  2. gambo jijah?? we ol terlupe berfoto-foto an..huhu..xpe..ade byk raya lagi kan..

    ReplyDelete