19 Sept 2011

MCTF @ Mid valley megamall


kat dalam tuh ade Baaa..nyak....~~~

Greetings!

Entry tuk hari ni...pasal..journey to the quest aku ke Mid Valley hari sabtu lepas..kenape ak g ke sana? sbb aku g career exhibition besaw-besawan kat sinun..byk gak la..company yg available. Tp bg aku kbykkan nye memberi peluang pada graduan yg ade degree in engineering-ICT-Marketing-Business/admin..bukan aku nak merendah diri mahupon rase low self-esteem..tapi bg graduan yg memiliki degree pelik cam aku nih..mmg "question mark" la..company pon xbape nak jelas status degree aku nih..huhu..(sedey)..tapi xpe..aku akn cuba cara lain..heh3..

ramai gak la..yg drop-in resume..lokasi program di mid valley exhibition centre level 3..haha..betol2 berhadapan dgn pet wonderland (aku suka tmpt ni..puppy & kitty comey2..ikan pon)...kalau manusia..xyah ckp la..ramai sgt2..macam2 bntuk/warna/kaum/etnik/suku..(^^,)v..before nak masuk kena bg express pass..express ni kena print sendiri after pre-reg secara on9..kalau x de express pass yg di print sendiri..secara logik kenalah korang register bertulis kat kaunter yg tersedia ada..haha..aku masuk je..bg express pass..dapat pass masuk yg ala2 tiket masuk sunway lagoon/waterworld afamosa..yg pakai cam gelang tuh..hehe..

masuk je..ade 2 bahagian/zone yg mengikut warna..cam kuning-biru-merah...yg pasti zone merah ialah zone post graduate, bg sape2 yg nak sambung belajar...jobsmalaysia.gov pon ade kat zone kuning..(hmm....)KFC holding & great eastern life kat zone biru..byk lagi sebenarnya company yg ade.

oh ya..bg graduan yg masih belom lagi menjawab soalan survey susulan from MOHE (Ministry Of Higher Education)..anda boleh la berbuat/menjawab soalan survey susulan MOHE di laman web official MOHE (haa..google sendirik)..aku wat kt booth dey ol..pastu dpat lucky draw PC Camera..jadi la..aku ingat an dapat iPad..huhu..(kalau la dpt yg tuh..brtuah sungguh!).

Oleh kerana pegi hari sabtu kan..maka..keadaan mmg sesak kat stesen komuter mid valley..mase arrive mahupon depart from there mmg seksa. Exactly sendat cam kat dlm tin sardin. huhu..penat xyah cakap ler..tumit aku mmg mmbengkak duk berjalan-berdiri-turun naik tngga..plus kebosanan yg terlampau mase dlm train from seremban to mid valley mmg AZAB! udara KL yg x Fresh buatkan aku sempot ma..aih..

gitu gini mase kat mid valley..1 kejadian cuak/menakutkan melanda..tgh aku syok layan binatang2 comey kat  pet wonderland.aku tetibe sedar yg beg berisi certificate aku HILANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OMG!!! mana aaku letak?? katne? katne? katne?????????????? puas aku cari kat segenap pet wonderland tuh..xde lak..last2..aku suh adik aku g cari kat centre mid..nasib baik!!! JUMPA!!!..aku dah nak nangis dah..mmg rase nak demam pon ade..seram sejuk badan aku di wat nye..aku xdpt bygkan idup aku tnpa sijil2 tuh!! gosh! WTH..

dlm pada situasi yg malang tuh..aku terserempak ngan ex-rumate aku kak zu..jumpa gak dia..suka yg teramat la sangat...walopon keaadan berjimpit2 dlm koc pompuan pon chat2 masih berjalan dgn lancar..(al-maklum la..mulot org pompuan..mmg xbley duk diam..)

sampai stesen Sg.Gadut dlm kol 8.30/9 mlm..pastu lak..kena balik kampung Seri Menanti..mak aih..mmg lotih litak badan ni raso eh..raso cam nk tercabot sondi2 badan ni ha..pastu terus demam..demam kes "malang" kat mid + non-stop journey..(Dasat...)

sampai la skunk tumit kaki ni..bila drive rase mencucuk jer..adeh..nak wat cmner..idup perlu diteruskan..

Okay la..aku rase sampai sini je..sok aku post lagi..

CHIAO!

1 comment: