7 Oct 2011

::Sunyi buat aku jadi sleepy::

Greetings!


Aku xbuley idup tanpa bunyi. Kalau sehari x dengar lagu..aku mmg x keruan..pergh...gune wording "keruan" tuuuuu...o yer..aku nak suh korang tepok tangan kat aku skit..sbb hari ni dalam sejarah aku update entry blog aku kat opis! hahaha. mentang2 la boss xde..seniorita2 pon xde..bukan men lagi aku ek..(sowie..)


(..sambung balik..) Walopon kat opis yg sunyi ni ade gak la dengar bunyi aircond..mesin fax...pc nye kipas..pastu x lupe gak water filter yg selalu panaskan air..bunyi2 tu sume xsame dgn bunyi org keluar kan..


Aku kalau kat rumah..kalau sehari x dengar mama aku membebel...mmg xsah..mmg x seronok idop. Pastu lak..kalau x dengar ayah aku mmbebel sehari mmg xbest. pastu bab paling best..kalau sehari  x dengar si kak chik ngan amat (adik bongsu) aku merungut2 kat aku pon aku xbley rse hari tu hari yg best.hahaha..


kalau dak kak chik tu cam base la..aku suh dia wat tu..wat ni..angkat kain..lipat kain..(sejibik cam kakak tiri lak..)tapi aku suh tu just sengaja nak dengar dia mmbebel cam gini ha;


"ko ni long..asik2 aku..asik2 aku..ko xde orang len ke kt dlm umah ni ko nk suh ha?" 
"ko tau x..ko ni suka memerintah je..pastukan ko ni...blablabla..blablabla..blablabla......"


si dak kak chik mmg best..dia nye bebel..halus + membuai kalbu telinga aku..hahaha


kalau si amat lak..aku asal sikit je men tampar kat belakang lengan dia yg gebu + padat tuh..ape lagi sakit yg bukan kepalang mmg akn buatkan dak amat ni..ckp cenggini..


"den..lesing kang!" xpon dia akn ckp..


"SAKIT LAR!!!!" sekuat2 ati..sampai ayah aku ngan mama aku dengar dari dapor pastu..mama + ayah pon bising/bukak mult marah kat aku..


"kak yong!!! nuyoi!!!! ko nih kenape nih..dah xde kojo len ke? mendengki adik tuh?! "
"ntah nye..ati busuk tol.." ayah aku msti ckp cenggitu..


tapi sume tu kan..mmg best..bg aku lar..sbb ape? sbb aku ni syg sume member family aku. xde la..sampai aku ni manusia yg lahanat..(bak kate org ler)


I love my familiy forever!!


kalau idop kite ni sunyi..mmg xbest..kalau duduk kat hutan pon ade macam2 bunyi..tol x? bunyi hewan ler..
even kat tepi pantai pon akan dengar bunyi gak..bunyi ape? bunyi burung2 dan jugak bunyi desiran ombak..
amacam..ade sesape teringin nak g singgah beach x? jom?! aku tggu kat Port Dickson Batu 4..kite lepak2 makan pisang goreng panaz kat tepi pantai..


CHIAO!

1 comment:

  1. aku kalau x dgr ko ketawa mmg x sah yoi..kuakuakua..nak2 bla ko syok duk cite kt aku sal korea..hik3..~fizan~

    ReplyDelete