27 Oct 2011

::missCommunication memang X elok!::


Salam,
aku kalau update blog sekali sedepap aku bg cerita. bukan yg panjangnya macam movie..tapi yg macam drama bersiri korea! hoho..ber episod lamanye..(perlu ke mentioned korea??..suka ati ler..)

kali ni aku nk citer pasal misscommunication. disebabkan bende nih..aku ngan akk kat opis muka tebal nk mati tanggung maki dgn semua pihak yg terbabit.

al-kisah, we ol dijangka akan mbuat sesi pembentangan di sekian2 tempat dan mase. alih2..urusetia pihak sebelah sana request utk meminda awal tarikh serta masa sesi pembentangan..maka kami pon mmg kerja siapkan bahan yg hendak dibentangkan tuh. we ol macam lipas kudung siapkan dokumen yang nk present hari tuh..yela..bila berada dalam keadaan yg x diizinkan..ALLAH tu maha kaya.dia x mau kita ni dpt malu agaknye..maka berlaku la macam2 kejadian..mesin photosat lembab la..mesin potosetat tu lupe nk auto copy la..tersalah staple la..hujan lebat la..bawak laju tp still slow la..dll lagi la..hehe..Akhirnya apa yang we ol dapat..we ol dpat call dari urusetia sebelah sinun yg panel pihak dey ol dah marah2 dan merajuk2 dgn secretariat (we ol) sbb lambt htr dokumen hard copy (hard copy dlm BM ape ye?..tiru keras? ke ape..?)

we ol ni dah naik pucat dah..muka yg x make-up jadik bermake-up tebal..cmner tuh? tahan malu beb,,bukan calang2 org yg we ol hampakan..tapi, org expert industri..org aswara ade..org finas ade..org master audio ade..org production house pon ade..

yg lagi sakit ati bila..dah berlaku kejadian tuh..we ol dpt taw..kejadian lmbat/lewat ke sesi pembentangan tuh bukan salah we ol yg secretariat nih..sebenarnyer, salah urusetia sebelah sinun punyo kojo. dalam email habaq len..dlm sms habaq len..apa cita?!

so, moral of the story..mntang2 la we ol ni secretariat jer..jgn la pandai cam we ol ni hamba..men suke2 ati je nk marah2..nak perli2..we ol ni manusia kowt..punya ati n perasaan...nak jaga air mukaaa sendiri tpi guna we ol as his scapegoat! (alamak! dah terbagi hint "his" lak..nasib la..ni aku citer ni masih bertapis lagi nih..) kalau aku ni feminist dah lama dah..gender bias nye tebiat nih! woman has right also.. okay?

aku dah malas nk taip..sok aku nk kena taip gak..nk ngadap komputer lagi..

CHIAO!

0 comments:

Post a Comment